Van meerdere kunstenaars worden ook na hun dood nog kunstwerken verspreid via nadrukken of zoals in dit geval middels ansichtkaarten. En soms worden hun werken achteraf (zelfs seriematig) gedrukt en uitgegeven door meerdere uitgevers. Een terecht initiatief, want het werk van Toorop boeide en boeit nog steeds vele. En of het nu komt door zijn manier van tekenen, lithograferen of etsen dan wel de wijze waarop hij emoties weet toe te voegen aan schijnbaar minimale onderwerpen of personen, eenieder zal dat anders beleven.
Tevens wordt de keerzijde (indien van toepassing) opgenomen (zie dan tweede foto) ter nadere informatie 0ver de herkomst (uitgever) en / of het gebruik (aantekeningen / gelopen) van de ansichtkaart.
De uitgever S. Vorst & Co., Amsterdam gaf de kaart de titel ‘Madonna 1922’ op de voorzijde terwijl de uitgever Het Hollandsche Uitgevershuis de kaart de titel ‘Madonna met de roos’ meegaf. De (onvolledige) Toorop codificatie kende aan de litho het nummer P 91 toe. En dit laatste nummer hanteren wij ook. De uitgave van Het Hollandsche Uitgevershuis hanteerde een aparte maat (14,9 x 10,9).