Onduidelijk is of de reclameuitgave een spontaan initiatief was van de Fa. Van Houten of van het Rijksmuseum. Evenmin of er een zakelijke afspraak aan vooraf ging. Of anders gezegd: wie is de uitgever van welk exemplaar?
In ieder geval toont het aan dat zelfs kunst een wervende functie in de harde maatschappij (ook die van destijds) kan hebben.
Tevens zijn in de collectie opgenomen een kaartuitgave van dit werk [COL 1820.002b, (9,1 x 13,9)] en twee briefkaart-uitgaven verzorgd door het Rijksmuseum Amsterdam [COL 1820.002c, (9,3 x 14); COL 1820.002d, (9 x 14); COL 1820.002e, (9,3 x 13,8)].
Beschrijving kaart COL 1820.002c
SCHOONZIJDE
b.+ m. + o. : beeld
l.o. : gegevens beeld + locatie werk
WEERZIJDE
b.m. : briefkaart / Postkarte
r. : adresseerruimte
l. : tekstruimte
l.o. : gegevens uitgever
Beschrijving kaart COL 1820.002d
SCHOONZIJDE
b.+ m. + o. : beeld
b.m. : locatie werk
l.m. :kaartnummer en gegevens uitgever
o.m. : gegevens beeld
WEERZIJDE
b.m. : briefkaart
b.m. + b.r. : frankering + poststempel
b.r. : stempel postbode
r. : adresseerruimte
l. : tekstruimte
postdatum: 17 december 2010
Beschrijving kaart COL 1820.002e
SCHOONZIJDE
l.+ m. : beeld
l.m. : gegevens uitgever
o. : gegevens beeld
WEERZIJDE
b.m. : briefkaart
overig. : adresseerruimte