Van meerdere kunstenaars worden voortdurend – in dit geval van Enguerrand Charonton ver na zijn dood – kunstwerken verspreid via nadrukken of zoals in dit geval middels ansichtkaarten. Deze werd uitgegeven door Abbaye d’Encalcat in Tarn (zie de tweede foto, nr 580). Een terecht initiatief.
Deze olieverf De kroning van de Maagd is een veel voorkomend onderwerp in de kunst, maar het werk representeert op ongewone wijze de voorstelling van de Vader en de Zoon als Heilige Drie-eenheid (zeer zeldzaam in de 15e eeuw, maar er zijn meer voorbeelden ). Rond de Drie-eenheid worden blauwe en rode engelen geplaatst vergelijkbaar met die in Fouquet’s Melun tweeluik (nu in Antwerpen).
De weergave van Rome (links) en Jeruzalem (rechts) in het panoramische landschap hieronder wordt ook vermeld in de aan Charonton gegeven schriftelijke opdracht. Charonton kreeg zeventien maanden vanaf de datum contract om het schilderij te leveren (op 29 september 1454). Zoals gebruikelijk werd het materiaalgebruik zorgvuldig door hem gespecificeerd.
Er is hier dus sprake van een drieluik.