Een helaas wat minder ‘beroemde’ leerling van Jan Toorop en zeer begaafd. Een geluk bij een ongeluk voor de echte kunstverzamelaar voor wie de werken van Jan Toorop financieel hun draagkracht verre te boven gaat. Wat vooral fascineert aan dit werk is de oprechte twijfel van de kunstenaar Van Rees tussen kubisme, figuratie en kleurencompositie.
Het jarenlang ongebreideld verzamelen van kunst noopt ons om objecten te vervreemden om de collectie beheersbaar te houden. De bescheiden vraagprijs (exclusief verzendkosten) is gebaseerd op de oorspronkelijke verwervingskosten. Belangstellenden mogen ook bieden via het reactieformulier.Afmetingen | 30 × 40 cm |
---|---|
Afwerking | (klassiek) ingelijst, achter glas / perspex (geklemd), passe-partout |
Samenstelling collectie | |
Schilderkunst | pastel |
Signatuur | in potlood / inkt / verf, l.o., naam voluit |
Stijl | |
Vindplaats origineel | n.v.t. / onbekend |
Rees, Otto van
Otto van Rees werd op 20 april 1884 in Freiburg im Breisgau (Baden-Württemberg) geboren en overleed op 19 mei 1957 in Utrecht. Hij was gehuwd met de schilderes Adriana Catharina Dutilh. Hij volgde een opleiding aan de Académie Humbert in Parijs en kreeg daarnaast les van Herman Heijenbrock en Jan Toorop. Van Rees werkte zowel in Nederland (Laren, Domburg, Blaricum, Deurne en Utrecht) als in Frankrijk (Parijs en Barbizon) als in Zwitserland (Ascona en Zürich). Zelf was hij weer de ler...
Klik hier voor de hele levensbeschrijving en al onze werken van Rees, Otto van.
Heeft u een vraag of opmerking over 'Parijse impressie'? Dan vernemen wij dat graag. Gebruik daarvoor het onderstaande formulier.