Een duidelijker bewijs van een experimenterende Lotti van der Gaag is nauwelijks denkbaar. In dit werk is ze aantoonbaar op zoek naar de juiste harmonie van technieken en kleuren, zonder enig zeggingskrachtverlies. En daarin is ze wonderwel geslaagd. Ooit zal dit kunstwerk deel uitmaken van een basishandboek voor aankomende kunstenaars als treffend voorbeeld wat improviseren in de beeldende kunst kan opleveren. Als je er even naar kijkt en dan de ogen sluit hoor je als het ware Miles Davis als musicus in één van de vele jam sessions waaraan hij bij leven aan heeft deelgenomen.
Het jarenlang ongebreideld verzamelen van kunst noopt ons om objecten te vervreemden om de collectie beheersbaar te houden. De bescheiden vraagprijs (exclusief verzendkosten) is gebaseerd op de oorspronkelijke verwervingskosten. Belangstellenden mogen ook bieden via het reactieformulier.Afmetingen | 20 × 25 cm |
---|---|
Afwerking | (klassiek) ingelijst, achter glas / perspex (geklemd), passe-partout |
Genootschap | Pulchri Studio |
Samenstelling collectie | |
Schilderkunst | gemengde techniek |
Signatuur | in potlood / inkt / verf, naam voluit, r.o., toelichtende tekst(en) |
Stijl |
Gaag, Lotti van der
Charlotte (Lotti) van der Gaag werd op 18 december 1923 in Den Haag geboren en overleed op 19 februari 1999 in Nieuwegein. Lotti volgde een opleiding aan de Vrije Academie in Den Haag en kreeg daarnaast les van Ossip Zadkine. Zij wordt tot de CoBrA-stroming gerekend. Van der Gaag kreeg terecht voor haar werk in 1958 de Jacob Marisprijs. Lotti werkte afwisselend in Den Haag en in Parijs (met een door de Franse regering aan haar verleende studiebeurs). Van der Gaag was onmiskenbaa...
Klik hier voor de hele levensbeschrijving en al onze werken van Gaag, Lotti van der.
Heeft u een vraag of opmerking over 'Mansportret'? Dan vernemen wij dat graag. Gebruik daarvoor het onderstaande formulier.