Ofschoon we de kunstenaar Eugène-Louis Véder niet tot onze kerncollectie kunstenaars rekenen, menen we dit werk van hem toch aan onze collectie te moeten toevoegen. Deze kleurenets geeft tenslotte meer dan precies weer hoe de eerste ‘Barbizonners’ (en ook Millet) ook leefden en werkten. Dus niet alleen in de buitenlucht maar zeker ook binnen – in de geborgenheid van hun eigen atelier – vierden zij hun creativiteit bot op het doek of werkte zij hun buitenmuurse schetsen verder uit.
De 2de foto betreft het huis waarin zich het atelier van Millet bevindt.
Afmetingen | 25 × 20 cm |
---|---|
Afwerking | (klassiek) ingelijst, achter glas / perspex (geklemd), passe-partout |
Overig | |
Samenstelling collectie | |
Grafiek | |
Signatuur | in potlood / inkt / verf, l.o., naam voluit, r.o., toelichtende tekst(en) |
Stijl | |
Stroming | |
Vindplaats origineel | n.v.t. / onbekend |
Véder, Eugène-Louis
Louis-Eugène Véder werd op 1 april 1876 in Saint-Germain-en-Laye geboren en overleed juni 1936 in Châtillon (Hauts-de-Seine). Hij signeerde als Veder of Eug. Véder. Ofschoon we niet weten of en waar / wanneer hij welke kunstzinnige opleidingen volgde, is wel bekend dat hij sterk werd geïnspireerd door Jean-François Raffaelli. Véder was naast graficus / etser ook actief als aquarellist. Het is dan ook weinig verwonderlijk dat er de nodige geaquarelleerde etsen van hem bekend zijn. He...
Klik hier voor de hele levensbeschrijving en al onze werken van Véder, Eugène-Louis.
Heeft u een vraag of opmerking over 'Jean François Millet's atelier in Barbizon in 1899?'? Dan vernemen wij dat graag. Gebruik daarvoor het onderstaande formulier.