100-Den soortgelijke laagdrempelige kerkjes staan er vooral in dorpen in Zuid-Frankrijk en Noord-Italië. Deze pittoreske bouwwerken ontsnapten zelden aan het oog van kunstenaars. Ook Wilhelmine ontkwam er niet aan en schroomde niet om zo’n kenmerkend kerkje op papier vast te leggen. Cipressen als poortwachters en een half zichtbare begraafplaats geven deze voorstelling tegelijk een uitnodigend en vroom karakter. Het afwisselend gebruik van pen en aquarelverf onderstrepen andermaal de dubbele boodschap van dit werk.
Het jarenlang ongebreideld verzamelen van kunst noopt ons om objecten te vervreemden om de collectie beheersbaar te houden. De bescheiden vraagprijs (exclusief verzendkosten) is gebaseerd op de oorspronkelijke verwervingskosten. Belangstellenden mogen ook bieden via het reactieformulier.Afmetingen | 54 × 73 cm |
---|---|
Afwerking | (klassiek) ingelijst, achter glas / perspex (geklemd), passe-partout |
Genootschap | Pulchri Studio |
Samenstelling collectie | |
Schilderkunst | gemengde techniek |
Signatuur | in potlood / inkt / verf, naam voluit, r.o. |
Stijl | |
Uitgever | n.v.t. / kunstenaar / onbekend |
Vindplaats origineel | privé |
Carbin-Gips, Wilhelmine
Wilhelmine Carbin-Gips (naamvarianten: Mien Carbin-Gips, Wilhelmina Carbin, Wilhelmina Gips) werd op 28 augustus 1897 in Vrijeban bij Delft geboren en overleed op 28 oktober 1975 in Oosterbeek. Zij was de dochter respectievelijk kleindochter van Abraham Gips respectievelijk Cornelis Gips. Wilhelmine volgde een kunstzinnige opleiding aan de Akademie van Beeldende Kunsten in Den Haag en volgde onder andere lessen bij David Bautz en Frits Jansen (1856-1928). Als kunstenares was zij vooral ...
Klik hier voor de hele levensbeschrijving en al onze werken van Carbin-Gips, Wilhelmine.
Heeft u een vraag of opmerking over 'Dorpskerk in de Provence'? Dan vernemen wij dat graag. Gebruik daarvoor het onderstaande formulier.