George Steel werd op 13 juni 1923 geboren in Sleidinge (Evergem – België).

Georges Steel is als volbloed kunstenaar zowel schilder, tekenaar, beeldhouwer als boetseerder. Een kunstenaar, zoals Vlaanderen er weinig voortbrengt, zoon van de befaamde Leo Steel. Die uit zijn penselen de mooiste poëzie weet te toveren. De meest vreemde landen heeft hij bezocht en bewoond, tot hij huwde en een vaste stek vond in het Spaanse Granada waar hij jaren aan een stuk zou vertoeven. Waar zijn kind zou opgroeien dat zich later zou ontpoppen tot een boeiend zij het tragisch dichter, even talentvol als zijn vader: een andere kunsttak omhelzend weliswaar, maar toch nauw aansluitend bij die van zijn vader.

Georges Steel is een zeer delicaat landschapsschilder. Zijn schildering is zo fijn en zo subtiel dat zij nauwelijks het doek bedekt, waarop het hele landschap als ermee verbonden achterblijft, met zijn lichtschakeringen en zijn kleuren. Hij valt niet in herhaling, het penseel raakt geen tweede maal dezelfde plek op het doek, waarop men tevergeefs naar een onbeschilderd punt zou zoeken.

Enig resultaat

Filter»

Steel, George

George Steel werd op 13 juni 1923 geboren in Sleidinge (Evergem – België).

Georges Steel is als volbloed kunstenaar zowel schilder, tekenaar, beeldhouwer als boetseerder. Een kunstenaar, zoals Vlaanderen er weinig voortbrengt, zoon van de befaamde Leo Steel. Die uit zijn penselen de mooiste poëzie weet te toveren. De meest vreemde landen heeft hij bezocht en bewoond, tot hij huwde en een vaste stek vond in het Spaanse Granada waar hij jaren aan een stuk zou vertoeven. Waar zijn kind zou opgroeien dat zich later zou ontpoppen tot een boeiend zij het tragisch dichter, even talentvol als zijn vader: een andere kunsttak omhelzend weliswaar, maar toch nauw aansluitend bij die van zijn vader.

Georges Steel is een zeer delicaat landschapsschilder. Zijn schildering is zo fijn en zo subtiel dat zij nauwelijks het doek bedekt, waarop het hele landschap als ermee verbonden achterblijft, met zijn lichtschakeringen en zijn kleuren. Hij valt niet in herhaling, het penseel raakt geen tweede maal dezelfde plek op het doek, waarop men tevergeefs naar een onbeschilderd punt zou zoeken.